آمریکا باید نیروهای خود را از سوریه خارج کند
(last modified 1397-08-15T05:28:11+00:00 )
عقرب 15, 1397 09:58 Asia/Kabul
  • نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد
    نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه، حضور نظامی آمریکا در سوریه را غیرقانونی خواند و گفت: واشنگتن باید نیروهایش را از سوریه خارج کند.

به گزارش ایرنا، «بشار الجعفری» در نشست شورای امنیت درباره سوریه تصریح کرد  ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا تاکنون هزاران نفر از مردم مظلوم سوریه را به خاک و خون کشیده است.

«الجعفری» آمریکا و متحدانش را حامی اصلی گروه های تروریستی در سوریه برشمرد و گفت: کشورهای غربی عضو شورای امنیت از تریبون سازمان ملل برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌هایشان علیه ملت سوریه استفاده می کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در این نشست از شورای امنیت خواست برای توقف جنایات ائتلاف آمریکایی اقدامی فوری انجام دهد.

«الجعفری» همچنین اتهامات غرب مبنی بر استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی را «دروغ بزرگ» خواند و تاکید کرد  سوریه هرگز از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه  دمشق هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم می‌کند از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای خلع سلاح هسته ای و شیمیایی اسرائیل تلاش کند.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اخیرا خاطرنشان کرد غرب سناریوی جعلی استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی را طراحی کرده است تا بر اساس آن تهاجم نظامی به سوریه را  توجیه کند.

رئیس جمهور سوریه افزود این سناریو زمانی مطرح می شود که تروریست های مورد حمایت غرب متحمل شکست می شوند.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها عنوان می کنند.

آمریکا و متحدانش بشدت نگران شکست تروریست ها در سوریه هستند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله بریتانیا و فرانسه  برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

 

کلیدواژه