محمدعلی الحوثی: زمان آن فرا رسیده است که جهان بداند چه کسی مخالف صلح است
(last modified 1397-08-23T05:41:03+00:00 )
عقرب 23, 1397 10:11 Asia/Kabul
  • محمدعلی الحوثی: زمان آن فرا رسیده است که جهان بداند چه کسی مخالف صلح است

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با بیان این‌که از تلاش ها برای دستیابی به صلح استقبال می‌شود، گفت: زمان آن فرا رسیده است که جهان بداند چه کسی مخالف صلح است.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی العالم؛ «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به تعامل مستمر با نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن، افزود: با توجه به محاصره و بمباران یمن توسط متجاوزان سعودی و وخامت اوضاع انسانی و معیشتی یمن، باید برای دستیابی به صلح براساس مصلحت مردم این کشور، تلاش شود.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خواستار حضور نماینده‌ای از سوی ملت یمن در جلسه آتی شورای امنیت سازمان ملل متحد شد و تصریح کرد: تاکنون در سازمان ملل، صدای مخالفان اِشغالگران یمن شنیده نشده است.

الحوثی با تاکید بر این‌که طرف متجاوز به یمن یا مزدوران آن‌ها در شورای امنیت نماینده دارند، افزود: این حق ملت یمن است که دیدگاه های خود را تبیین کنند و مخالفت خود را با اشغالگری نشان دهند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر در 3سال گذشته با تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور، تاکنون به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه