فرمانده عراقی: ایران نخستین کشوری بود که به کمک عراق شتافت
(last modified Tue, 11 Dec 2018 11:30:42 GMT )
قوس 20, 1397 16:00 Asia/Kabul
  • فرمانده عراقی: ایران نخستین کشوری بود که به کمک عراق شتافت

فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق در نخستین سالگرد پیروزی کشورش بر داعش، تاکید کرد: ایران، نخستین کشوری بود که به سرعت با سلاح و تجهیزات و بدون دریافت چیزی از عراق حمایت کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فارس؛ «حامد المالکی» فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق در گفت‌وگو با  شبکه «الایام» عراق گفت: در شرایطی که حتی کارشناسان نظامی خارجی مستقر در عراق  به کشورهایشان بازگشتند، ایران به کمک عراق آمد و این اتاق عملیات مشترک بغداد، تهران و مسکو بود که معادله نظامی در جنگ با داعش را تغییر داد.

المالکی افزود: فتوای «آیت الله سیستانی» مرجع عالی شیعیان در عراق نیز کلیه امور را تغییر داد و حتی موجب بالا رفتن روحیه و تقویت انگیزه نیروهای ارتش شد.

خبردیگر اینکه، در نخستین سالگرد پیروزی عراق بر داعش، پس از 15 سال، منطقه امنیتی سبز بغداد به دستور «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق باز شد.

براساس این گزارش، این بازگشایی در حال حاضر کامل نیست و به صورت تدریجی طی یک هفته به صورت کامل باز خواهد شد.

منطقه سبز بغداد به وسعت ۱۰ کیلومترمربع در محلهٔ کرخ در مرکز بغداد، پایتخت عراق واقع است. مراکز دولتی و ادارات مهم دولتی این کشور، سفارتخانه‌های متعددی چون آمریکا و انگلیس، سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند. به دلیل جدا شدن این منطقه از سایر مناطق بغداد، افکار عمومی عراق  خواستار برچیده شدن این منطقه‌ شده بودند.

کلیدواژه