رئیس کمیته عالی انقلاب مردمی یمن: دور بعدی مذاکرات صلح در صنعا برگزار شود
(last modified 1397-09-22T05:08:19+00:00 )
قوس 22, 1397 09:38 Asia/Kabul
  • رئیس کمیته عالی انقلاب مردمی یمن: دور بعدی مذاکرات صلح در صنعا برگزار شود

رئیس کمیته عالی انقلاب مردمی یمن به نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن پیشنهاد کرد دور بعدی مذاکرات صلح این کشور در صنعا برگزار شود.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن از 6 دسامبر (15قوس) با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» Martin Griffiths نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در استکهلم سوئد آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب مردمی یمن روز پنجشنبه در توئیتی با قدردانی از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای از میان برداشتن بسیاری از موانعی که متجاوزان و مزدوران در راه صلح ایجاد کرده اند، مشارکت همه گروهها در مذاکرات صلح را خواستار شد.
الحوثی با تاکید بر این‌که فعالیت دوباره فرودگاه "عدن" Aden و "سیئون" Seiyun، موجب تحکیم اتحاد و جلوگیری از تقسیم یمن می‌شود، تصریح کرد: این دو فرودگاه اکنون در کنترل اشغالگران قرار دارد و سازمان ملل متحد از کنترل آن ابراز ناتوانی کرده است که باید در این باره بازنگری صورت گیرد.
در همین حال، «محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن در مذاکرات صلح استکهلم با تاکید بر این‌که طرف‌های یمنی هیچ‌گاه حضور نیروهای بیگانه را در کشورشان نمی‌پذیرند، تصریح کرد: حضور نیروهای خارجی مانند نظامیان انگلیسی، عربستانی و اماراتی در خاک یمن مخالف قانون اساسی و قطعنامه های شورای امنیت است.
چهارمین دور مذاکرات صلح یمن در حالی پیگری می‌شود که گفت‌وگوهای سیاسی برای حل بحران این کشور تاکنون بارها به دلیل کارشکنی عربستان سعودی  و متحدانش با شکست روبرو شده است.

کلیدواژه