دلو 13, 1397 14:48 Asia/Kabul
  • نقض گسترده حقوق بشر در کارنامه حاکمیتی ملک سلمان

تحلیلگر مسائل سیاسی ترکیه گفت، نقض گسترده حقوق بشر در عرصه های داخلی و منطقه ای در کارنامه حکومت «سلمان» پادشاه عربستان کاملا مشهود است.

بدری فرات،کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با رادیو ترکی استانبولی برون مرزی تاکید کرد، ملک سلمان در مدت چهار حکومت خودبا همراهی«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و دیگر سران این رژیم، بدون توجه به حقوق انسانی به سرکوبگریهای زیادی هم در داخل عربستان و هم در منطقه  پرداخته اند تا بتوانند جایگاه خود را در صدر قدرت تثبیت کنند.

تحلیلگر ترک با بیان اینکه جسارتی که شاهان سعودی برای نقض حقوق بشر و ارتکاب به جنایت از آن بهره می گیرند نشات گرفته از چشم پوشی و حمایت قدرتهای غربی به ویژه آمریکاست افزود،  با وجود چنین حمایتهایی بازهم  رژیم آل سعود را نجات نخواهد داد.

بدری فرات تصریح کرد، آل سعود درچارچوب اهداف اربابان غربی اش سعی در ترویج افکار تفرقه افکنانه و آشوب گرانه در منطقه دارد به همین دلیل ترویج وهابیت را اولویت سیاست خارجی خود قرار داده است.

کارشناس مسائل منطقه گفت ، باوجود همه تلاشها برای ماندن آل سعود در قدرت، اعتراضات در  عربستان همچنان روبه افزایش است و به جایی خواهد رسید که دیگر آل سعود توان مقاومت در برابر نیروی مردمی را نخواهد داشت.

 

 

کلیدواژه