کویت، قطر و لبنان حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم کردند
(last modified 1397-11-25T06:46:15+00:00 )
دلو 25, 1397 11:16 Asia/Kabul
  • کویت، قطر و لبنان حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم کردند

کویت، قطر و لبنان چهارشنبه شب در پیام هایی جداگانه، حمله تروریستی سیستان وبلوچستان را محکوم و با دولت و ملت ایران و خانواده شهدای این حمله تروریستی ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، "شیخ صباح الاحمد جابر صباح" امیر کویت در پیامی به "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران ضمن محکوم کردن حمله تروریستی سیستان و بلوچستان با خانواده شهدا، دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد و برای مجروحان این جنایت، شفای عاجل مسالت کرد.

"جابر المبارک الحمد الصباح" نخست‌وزیر و "نواف الأحمد الجابر الصباح" ولیعهد کویت نیز در پیام هایی جداگانه به  رئیس جمهوری اسلامی ایران،  حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم کردند.

"شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر، "عبدالله بن حمد آل ثانی" ولیعهد و "عبدالله بن ناصر آل ثانی" نخست وزیر قطر هم در پیام هایی جداگانه به "حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران، حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

وزارت خارجه لبنان نیز در پیامی حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد.

چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در جاده خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، 27 از حافظین مرزهای ایران شهید و 13 نیز زخمی شدند.

گروهک تروریستی جیش الظلم که مورد حمایت عربستان و آمریکا است  در بیانیه ای مسئولیت این جنایت را برعهده گرفت.

کلیدواژه