عمار الحکیم: هرگز اجازه استفاده از خاک عراق علیه همسایگان نمی دهیم
(last modified 1397-12-18T11:48:22+00:00 )
حوت 18, 1397 16:18 Asia/Kabul
  • عمار الحکیم: هرگز اجازه استفاده از خاک عراق علیه همسایگان نمی دهیم

رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق امروز (شنبه ) گفت: بغداد ضمن مخالفت با هرگونه حضور نظامی بیگانه در این کشور ، هرگز اجازه تعدی به همسایگان از خاک خود را نمی دهد.

به گزارش ایرنا، سید «عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی گفت: دولت بغداد می خواهد عراق کشوری مستقل، با ثبات، قوی و پیشرفته باشد  تا با همکاری و نزدیکی به کشورهای همسایه به گسترش امنیت و ثبات در منطقه و جهان کمک کند. 

عمار حکیم با اشاره به ادامه فعالیت مخفی هسته های خاموش داعش و گروههای تروریستی در این کشور افزود:  تقویت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی برای  مبارزه با آنها ضروری است.

 این چندمین بار است که حکیم همگام با بسیاری از رهبران و شخصیت های عراقی درباره زیاده خواهی های واشنگتن در عراق هشدار می دهد.

تشدید حملات داعش در هفته های اخیر و همزمان با گشت های نظامی آمریکا در برخی نقاط عراق، نگرانی هایی را میان عراقی ها از وجود طرحی در واشنگتن برای بازگرداندن دوباره نا امنی و بی ثباتی به عراق با هدف توجیه ادامه حضور نظامی در این کشور ایجاد کرده است.

 این رویدادها همزمان با آمادگی چند فراکسیون بزرگ پارلمان عراق برای به جریان انداختن لایحه ای قانونی برای تعیین تکلیف نیروهای خارجی از جمله آمریکایی در خاک عراق انجام شده است.

 

کلیدواژه