مقام یمنی : 70 نظامی در حمله موشکی ارتش به جنوب عربستان کشته یا زخمی شدند
(last modified 1397-12-29T09:27:37+00:00 )
حوت 29, 1397 13:57 Asia/Kabul
  • مقام  یمنی : 70 نظامی در حمله موشکی ارتش به جنوب عربستان کشته یا زخمی شدند

در حمله موشکی سه شنبه شب ارتش و نیروهای مقاومت یمنی به جیزان در جنوب غرب عربستان بیش از 70 تن از عناصر وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی کشته یا زخمی شدند .

به گزارش پایگاه خبری المسیره به نقل از  یک مقام نظامی یمنی ؛ دهها تن از عناصر ائتلاف سعودی از جمله شماری از افسران و فرماندهان آن ها در حمله موشکی به منطقه «  خوبه»  واقع در جیزان کشته یا زخمی شدند .

پیش تر یگان موشکی ارتش یمن با دو فروند موشک بالستیک از نوع" بدر 1" مواضع  متجاوزان  سعودی را در منطقه خوبه و ارتفاعات النار جیزان هدف قرار داده بود.

همچنین نیروهای یمنی کنترل تعدادی از مقرهای نظامیان سعودی را در منطقه الطلعه  در نجران (جنوب عربستان) به دست گرفتند.

درهمین حال « محمدعلی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در پیامی توئیتری داشتن روابط مساوی با همسایگان و جهان خارج  را تنها گزینه و نقطه آغاز به سوی گفتگو دانست و تاکید کرد: آرزوی حیاط خلوت ماندن یمن برای هیچ طرفی محقق نخواهد شد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به  حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه