موفقیت نیروهای یمنی در عسیر عربستان
(last modified 1398-01-08T05:07:46+00:00 )
حمل 08, 1398 09:37 Asia/Kabul
  • موفقیت نیروهای یمنی در عسیر عربستان

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با انجام عملیاتی در منطقه «مجازه» در «عسیر» عربستان، موفق شدند 3 منطقه تحت اشغال مزدوران سعودی را پاکسازی کرده و شماری از آنها را به هلاکت رسانده و زخمی کنند.

به گزارش روز پنجشنبه  خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، نیروهای یمنی همچنین توانستند پیشروی مزدوران ارتش سعودی را در اطراف گذرگاه «علب» در «عسیر» متوقف کنند. در این عملیات شماری از مزدوران کشته یا زخمی شدند.

ازسوی دیگر،  یگان مهندسی ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شد یک خودروی حامل مزدوران سعودی را در منطقه «السدیس» واقع در« نجران»،جنوب عربستان، منفجر کند که بر اثر این عملیات شماری از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند.

در « جیزان»عربستان نیز نیروهای یمنی، پیشروی مزدوران ارتش سعودی را در اطراف کوه «قیس» متوقف کردند و شماری از آنها را به هلاکت رسانده  و یا زخمی کردند.

 درهمین حال،بر اثر حملات توپخانه ای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، 5 تروریست در جبهه «الحازمیه» در  واقع در استان «البیضاء» به هلاکت رسیدند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.رژیم سعودی و متحدانش پس از چهار سال کشتار هزاران غیرنظامی و ویران کردن زیرساخت های یمن، به دلیل مقاومت مردم این کشور نتوانستند به اهداف خود برسند.

 

 

کلیدواژه