وزارت خارجه ایران: "یوم الارض" نماد مقاومت در برابر اشغالگری های رژیم صهیونیستی است
(last modified 1398-01-09T20:24:13+00:00 )
حمل 10, 1398 00:54 Asia/Kabul
  •  وزارت خارجه ایران:

وزارت امورخارجه ایران اعلام کرد: "یوم الارض"در تاریخ و فرهنگ مقاومت فلسطینیان نقطه عطفی است که نقش مهمی در زنده نگه داشتن مقاومت در برابر اشغالگری های رژیم صهیونیستی دارد.

وزارت امورخارجه ایران روز جمعه در بیانیه ای به مناسبت "یوم الارض"، روز سرزمین فلسطین (۳۰ مارس) تصریح کرد: یوم الارض همچنان بخش از زندگی سیاسی و مبارزاتی مردم مظلوم فلسطین است که در اعتراض به خشونت، تبعیض نژادی، مصادره زمین، ویران سازی روستاها و آواره شدن فلسطینی ها شکل گرفته و تداوم دارد.
در این بیانیه با اشاره به اقدامات یکسال گذشته رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا به قدس، به رسمیت شناختن جولان اشغالی بعنوان بخشی از رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی و تلاش برای عملی کردن طرح موسوم به "معامله قرن"، آمده است: این اقدامات نشان داد مقاومت و پایمردی فلسطینیان در برابر رژیم صهیونیستی، مسیری درست بوده و مقاومت منطقه نیازمند زنده نگه داشتن یوم الارض است.
وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: اقدامات دولت آمریکا در نقض قطعنامه های شورای امنیت و حمایت از رژیم صهیونیستی، بی ثمر بودن تلاش های برخی از کشورهای عرب منطقه برای عادی سازی روابط با این رژیم را ثابت کرد و نشان داد تلاش های آشکار و پنهان در برقراری مناسبات با رژیم صهیونیستی هیچ کمکی به احقاق حقوق فلسطینیان و پایان اشغال سرزمین های عربی-اسلامی نمی کند.
در بیانیه وزارت امورخارجه ایران آمده است:استقرار صلح پایدار و عادلانه در منطقه فقط با ادامه مقاومت تا رفع کامل اشغال فلسطین، بازگشت همه آوارگان به سرزمین خویش، تعیین نظام آینده فلسطین براساس همه پرسی با حضور ساکنان اصلی آن و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی بیت المقدس، میسر خواهد بود.

 

کلیدواژه