حمل 16, 1398 10:16 Asia/Kabul
  • فراخوان عمومی اتحادیه جهانی علمای مسلمان برای یاری فلسطین

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، جمعه را به عنوان برجسته ترین ایام الله توصیف کرد و از مسلمانان خواست امروز (جمعه) را به گرامیداشت یاد فلسطین، قدس، مسجد الاقصی و ملت فلسطین اختصاص دهند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا؛ "احمدالریسونی" با بیان اینکه اقدام برخی حکام عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به دشمن فرصت گستاخی علیه آرمان فلسطین را داده است، افزود: زمان آن فرا رسیده که ملت ها به یاری برادران فلسطینی خود برخیزند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت: مسجد الاقصی در خطر است و ملت فلسطین در معرض بیشترین تعرض ها و فشارها در سراسر فلسطین قرار دارد.

"احمدالریسونی" همچنین اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را محکوم کرد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا 25 مارس (5حمل 1398) در اقدامی خلاف مقررات بین المللی و نقض صریح قطعنامه های شورای امنیت، فرمانی را امضا کرد که به موجب آن، واشنگتن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان سوریه به رسمیت می شناسد.

این اقدام ترامپ موجی از واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را به دنبال داشته است.

ده ها کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، عراق، چین، روسیه، ژاپن، عربستان، ترکیه، اردن، امارات، مصر، کویت، بحرین، عمان، قطر، لبنان، پاکستان و کانادا هم این اقدام ترامپ را محکوم کرده اند.

کلیدواژه