خاورمیانه؛ گورستان جاه‌طلبی‌های آمریکا
(last modified 1398-01-22T05:35:11+00:00 )
حمل 22, 1398 10:05 Asia/Kabul
  • خاورمیانه؛ گورستان جاه‌طلبی‌های آمریکا

روزنامه گلوبال تایمز چین در واکنش به اقدام دولت آمریکا ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نوشت، منطقه خاورمیانه گورستان جاه‌طلبی‌های آمریکاست و این کشور مکان اشتباهی را برای قدرت‌نمایی انتخاب کرده است.

روزنامه گلوبال تایمز چین روز چهارشنبه با اشاره به تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا می‌نویسد، آمریکا با سوء‌استفاده از اصطلاح "تروریسم" می‌کوشد با این عنوان کشورهایی را که دوست ندارد، تضعیف کند.

این رسانه چینی نوشت، اقدام دولت آمریکا ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقض توافق و بی‌احترامی به جامعه بین‌المللی است.

روزنامه گلوبال‌تایمز چین تصریح کرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ده‌ها هزار سرباز دارد و معرفی این نهاد به عنوان یک سازمان تروریستی، توهین است. 

دولت آمریکا روز دوشنبه در ادامه اقدامات ضد ایرانی و سیاست فشار بر نیروهایی که از طریق مبارزه با گروه‌های تروریستی، واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست به اصطلاح گروه‌های تروریستی خود گنجاند. 

شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا، نیروهای نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا (سنتکام) و همه نیروهای وابسته به آن را "گروه تروریستی" معرفی کرد.

کلیدواژه