16 فعال مدنی دیگر در عربستان بازداشت شدند
(last modified 1398-02-11T07:41:48+00:00 )
ثور 11, 1398 12:11 Asia/Kabul
  • 16 فعال مدنی دیگر در عربستان بازداشت شدند

منابع مطلع عربستان امروز (چهارشنبه) اعلام کردند : ریاض در ادامه سیاست های خود علیه فعالان و نخبگان دانشگاهی این کشور، در ماه آوریل 16 فعال از جمله « خدیجه الحربی»  فعال اجتماعی عربستان را بازداشت کرده است.

به گزارش پایگاه قطری 'الخلیج الجدید' ، زندانیان عقیدتی طی گزارشی در توئیترافزود: آخرین لیست مربوط به اسامی فعالان بازداشتی از سپتامبر 2017، شامل 114 نفر است که 11 تن از آنها زن هستند.

انتقادات منطقه ای و بین المللی علیه مقامات ریاض طی یک هفته اخیر و پس از اعدام 37 تبعه عربستان که 33 نفر از آنها شیعه بودند، افزایش یافته است.

عربستان طی دو سال گذشته صدها فعال، روحانی، نخبه، کارشناس اقتصادی و دانشگاهی این کشور را تنها به جرم ابراز عقیده و مخالفت با سیاست های این کشور بازداشت کرده است. بازداشت شدگان بشدت شکنجه می شوند که 5 فعال عربستان در زندان کشته شدند و اعضای خانواده زندانیان نیز ممنوع الخروج هستند.

براساس گزارش رسانه های عربی، فعالان حقوق بشری بازداشت شده در زندان های عربستان وضعیت مناسبی ندارند درحالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، عربستان همچنان به بازداشت مخالفان و فعالان حقوق بشری و حقوق زنان ادامه می‌دهد.

کلیدواژه