هنیه خواستار تحرک کشورهای اسلامی برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی شد
(last modified 1398-03-08T13:59:24+00:00 )
جوزا 08, 1398 18:29 Asia/Kabul
  • هنیه خواستار تحرک کشورهای اسلامی برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار قدام جدی برای دفاع از شهر قدس، مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر و مقابله با سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی شد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز چهارشنبه در پیامی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و سران کشورهای اسلامی شرکت کننده در چهاردهمین نشست عادی این سازمان، به تشریح خطرات و تهدیدات پیش روی مساله فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و نوار غزه پرداخت.

هنیه با اشاره به جانبداری علنی و همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن، تصریح کرد دولت آمریکا نقش مشکوکی دارد و درصدد ارائه طرح ها و راهکارهایی سیاسی و اقتصادی با هدف نابودی مساله فلسطین و تضییع حقوق ملت فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس از سران کشورهای اسلامی خواست یک موضع واحد را برای طرح نقشه راه،جهت پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین و احقاق حقوق حقه ملت فلسطین اتخاذ کنند.

اسماعیل هنیه تاکید کرد، تمامی طرح ها و پروژه های آمریکا تحت عنوان معامله قرن باطل و مردود است و حقوق ملت فلسطین ثابت و غیرقابل مذاکره است و ملت فلسطین هر کجا که باشد، اجازه اجرای چنین معامله ای را نخواهد داد و با تمامی راهکارهای ممکن از سرزمین و مقدسات خود دفاع می کند.

 

کلیدواژه