انصارالله: فرودگاه‌های متجاوزان به یمن، هدف قرار می‌گیرند
(last modified Wed, 12 Jun 2019 05:45:12 GMT )
جوزا 22, 1398 10:15 Asia/Kabul
  • انصارالله: فرودگاه‌های متجاوزان به یمن، هدف قرار می‌گیرند

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: اگر تعطیلی فرودگاه‌های یمن ادامه یابد، فرودگاه‌های متجاوزان نیز مورد هدف قرار می‌گیرند و تعطیل خواهند شد.

«علی القحوم» سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» افزود: متجاوزان باید به جنگ یمن پایان دهند، در غیر این صورت، ارتش یمن، اهداف گسترده‌ای از مراکز متجاوزان ائتلاف سعودی را بمباران می‌کند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن با تاکید بر اینکه متجاوزان به هیچکدام از اهداف خود دست نیافته‌اند درحالی که قدرت یمن رو به افزایش است، تصریح کرد: امروز معادله جنگ یمن تغییر کرده است و دشمنان باید این موضوع را درک کنند و به این تجاوزگری‌ها پایان دهند.

در همین حال، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بامداد امروز (چهارشنبه) فرودگاه «ابها» Abha در جنوب عربستان را با یک موشک کروز هدف قرار داد که بر اثر آن فعالیت این فرودگاه متوقف شد.

عربستان و امارات از سال 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا و انگلیس، به بهانه بازگرداندن رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه این کشور آغاز کردند.

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی ائتلاف سعودی جان باخته‌اند.

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین با محاصره فرودگاه‌های یمن مانع از خروج بیماران برای درمان می‌شوند.

 

کلیدواژه