سازمان ملل: شهرک سازی های اسرائیل مغایر با قوانین بین المللی است
(last modified 1398-05-02T05:51:33+00:00 )
اسد 02, 1398 10:21 Asia/Kabul
  •  سازمان ملل: شهرک سازی های اسرائیل مغایر با قوانین بین المللی است

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه تاکید کرد، شهرک سازی های اسرائیل در سرزمین های اشغالی، مغایر با قوانین بین المللی است.

به گزارش ایرنا، "‌رزماری دیکارلو" Rosemary DiCarlo در نشست شورای امنیت درباره فلسطین ضمن انتقاد از ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان از این رژیم خواست شهرک سازی ها را متوقف کند.

"دیکارلو" به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در تخریب منازل مسکونی فلسطینی ها در قدس اشغالی نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام غیرقانونی است.

رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه بزرگ‌ترین عملیات تخریب منازل فلسطینی‌ها در حومه قدس را با هدف یهودی‌سازی این شهر آغاز کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی پس از بیرون کردن فلسطینی‌ها از منازل خود، دست به تخریب ده‌ها خانه در منطقه "وادی الحمص"در جنوب شرقی قدس ‌اشغالی زده است.

این اقدام رژیم صهیونیستی با واکنش‌های گسترده جهانی روبرو شده است.

سازمان عفو بین‌الملل این اقدام رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی خواند.

رژیم صهیونیستی همواره بی توجه به خواست جامعه جهانی به ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین  ادامه می دهد و در این زمینه حمایت آمریکا را با خود دارد.

تمامی این شهرک‌ها، بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی هستند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد 23 دسامبر 2016 در قطعنامه ای (قطعنامه 2334) از رژیم صهیونیستی خواست فوراً و بطور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را  در سرزمین‌های اشغالی فلسطین متوقف کند.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

کلیدواژه