حزب‌الله لبنان: رژیم صهیونیستی ساده‌ترین اصول حقوق کودکان را رعایت نمی‌کند
(last modified 1398-05-10T07:55:12+00:00 )
اسد 10, 1398 12:25 Asia/Kabul
  • حزب‌الله لبنان: رژیم صهیونیستی ساده‌ترین اصول حقوق کودکان را رعایت نمی‌کند

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: رژیم صهیونیستی، ساده‌ترین اصول حقوق کودکان را رعایت نمی‌کند و کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط را نادیده می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه ای در واکنش به بازجویی رژیم صهیونیستی از دو کودک فلسطینی اهل قدس اشغالی، از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری به ویژه انجمن‌های حمایت از حقوق کودکان خواست، با این دو کودک فلسطینی اعلام همبستگی کنند.
حزب‌الله لبنان همچنین بر حمایت بین‌المللی از کودکان فلسطین و رعایت حقوق آنها تاکید کرد.
رژیم صهیونستی روز چهارشنبه یک کودک 6 ساله فلسطینی اهل قدس اشغالی را به اتهام پرتاب سنگ احضار کرد؛ همچنین پلیس رژیم صهیونیستی، اخیراً «محمد علیان» کودک 3 ساله از شهرک عیسویه قدس اِشغالی را فراخواند و برای وی حکم اجازه نداشتن به بازی در خارج از منزل صادر و خانواده کودک را به گرفتن حضانت فرزندشان تهدید کرد.
باشگاه اسیران فلسطین پیش از این در گزارشی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از سال 2015 تا پایان ماه فوریه سال جاری، حدود 6 هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده که 98 درصد آن‌ها مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته‌اند.
کابینه رژیم صهیونیستی با کمک پارلمان این رژیم، مجازات برای کودکان فلسطینی زیر 14 سال و دوره حبس آنها را به 20 سال تصویب و اجرا کرده است.
تاکنون سازمان‌های حقوق بشری و مدافعان حقوق کودکان هیچ واکنشی به این احضارها نداشته‌اند.

کلیدواژه