سید حسن نصرالله: ظریف سخنگوی حق در برابر طاغوت‌های جهان است
(last modified 1398-05-24T05:13:04+00:00 )
اسد 24, 1398 09:43 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: ظریف سخنگوی حق در برابر طاغوت‌های جهان است

دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب در پیامی به وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن تحریم "محمد جواد ظریف" از سوی آمریکا، بر همبستگی مقاومت با وی تاکید کرد.

به گزارش العالم، "سید حسن نصرالله" در این پیام خطاب به "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «شما صدای رسا در همه محافل بین‌المللی و سخنگوی حق در برابر طاغوت‌های جهان هستید».

نصرالله، همبستگی خود را با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام و خاطرنشان کرد، لبنانی ها  از ظریف در برابر تحریم های آمریکا حمایت می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان به اقدامات و تحریم های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: «آمریکا در سال 2006 در برابر مقاومت لبنان شکست خورد، پس چگونه می‌تواند در برابر کشور قوی ایران و رهبر بزرگ آن قرار بگیرد».

سید حسن نصرالله به تهدیدات "جان بولتون" مشاور امنیت ملی آمریکا علیه ایران هم اشاره کرد و اظهار داشت، "بولتون" که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، در طول حیاتش نتوانسته در هیچ زمینه‌ای به پیروزی برسد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه اعتیاد دولت این کشور به تحریم، چهارشنبه 31 ژوئیه/9اسد، نام وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست افراد تحریم‌شده خود قرار داد.

این اقدام واشنگتن با انتقاد گسترده داخلی و بین المللی روبرو شده است.

بسیاری از کشورها از جمله روسیه، چین و ونزوئلا، اقدام آمریکا در تحریم وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده‌اند.

اتحادیه اروپا هم با صدور بیانیه‌ای از این اقدام واشنگتن ابراز تأسف کرد.

آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

کلیدواژه