سفیر پیشین آمریکا در عراق: "حشد الشعبی" می تواند واشنگتن را به دلیل حملات اسرائیل تنبیه کند
(last modified 1398-06-03T04:00:07+00:00 )
سنبله 03, 1398 08:30 Asia/Kabul
  • سفیر پیشین آمریکا در عراق:

سفیر پیشین آمریکا در بغداد شنبه شب به کاخ سفید درباره حملات رژیم صهیونیستی به مواضع نیروهای سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" هشدار داد.

به گزارش ایرنا، "داگلاس سیلیمن" Douglas Silliman گفت: حملات اخیر رژیم صهیونیستی به عراق می تواند منجر به عملیات تلافی جویانه نیروهای "حشد الشعبی" علیه نیروهای آمریکایی در این کشور شود.

"سیلیمن" خاطرنشان کرد، اگر نیروهای مقاومت عراق بخواهند انتقام حملات اخیر رژیم صهیونیستی را بگیرند، بدون شک نیروهای آمریکایی نخستین هدف عملیات انتقام جویانه آنها خواهند بود.

مقرهای نظامی وابسته به سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" طی یک ماه اخیر چهار بار هدف حمله قرار گرفته‌اند.

در پی وقوع این حملات، "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق در بیانیه ای اعلام کرد، دست آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت این رویدادهاست و در صورت تکرار اینگونه حملات با آن مقابله خواهد شد.

روز پنجشنبه نیز منابع خبری در واشنگتن گفتند، عامل حملات اخیر به برخی پایگاه‌های سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی"، رژیم صهیونیستی بوده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های سازمان بسیج مردمی عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش‌ها برای تشدید فشار بر این سازمان را افزایش داده‌اند.

سازمان بسیج مردمی عراق به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

"حشد الشعبی" در سال 2014 بعد از آنکه گروه تروریستی داعش برخی از مناطق و شهرهای عراق را اشغال کرد به فتوای "آیت‌الله سیستانی"، مرجع عالی قدر شیعیان عراق تشکیل شد و در سال 2016 با موافقت پارلمان این کشور تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق قرار گرفت.

کلیدواژه