سازمان ملل: حملات آمریکا در سوریه با جنایت جنگی برابر است
(last modified 1398-06-20T13:06:22+00:00 )
سنبله 20, 1398 17:36 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: حملات آمریکا در سوریه با جنایت جنگی برابر است

سازمان ملل متحد اعلام کرد، حملات ائتلاف آمریکا در سوریه به‌ مثابه جرایم جنگی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بازرسان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گزارش کردند که نیروهای ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا در سوریه، در سال 2019 حملات هوایی را در این کشور انجام دادند که به قربانی شدن شمار زیادی ازغیرنظامیان منجر شده است.

این نهاد بین‌المللی ادامه داد که ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا در سوریه در حملات هوایی خود، احتیاط لازم را در پیش نگرفته و احتمالاً جرایم جنگی صورت گرفته است.

پیش از این نیز، نهاد «شبکه حقوق بشر سوریه» طی گزارشی اعلام کرد که در طول عملیات ائتلاف آمریکایی در رقه ۲۳۲۳ نفر از جمله ۵۴۳ کودک و ۳۴۶ زن کشته شدند.

عملیاتی که از نوامبر ۲۰۱۶ تا سپتامبر ۲۰۱۷ به طول انجامید.

ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا ماه ژوئن در گزارشی اعتراف کرد که در حملات جنگنده‌های این ائتلاف در سوریه و عراق بین اوت ۲۰۱۴ تا پایان مه ۲۰۱۹ دست‌کم ۱۳۱۹ غیرنظامی کشته‌ شده‌اند. 

بعد از آنکه گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ بخش‌هایی از عراق و سوریه را به اشغال خود درآورد، دولت آمریکا ائتلافی با هدف ادعایی حمله به مواضع این گروه تروریستی تشکیل داد.

این ائتلاف، علی‌رغم تبلیغات گسترده برای تشکیل، موفقیتی در مبارزه با داعش به دست نیاورد.

ائتلاف ادعایی آمریکا علاوه بر این، در مقاطعی حتی به نفع داعش وارد عمل شد و با بمباران مواضع گروه‌های در حال مبارزه با این گروه تروریستی راه را برای پیشروی‌های آن هموار کرد.

 

کلیدواژه