سید حسن نصرالله: برای برخی از کشورها، نفت از خون ارزشمندتر است
(last modified 1398-06-30T06:36:22+00:00 )
سنبله 30, 1398 11:06 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: برای برخی از کشورها، نفت از خون ارزشمندتر است

دبیر کل حزب الله لبنان از موضع برخی کشورها و سازمان ها در محکومیت حملات تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان انتقاد کرد و گفت، محکومیت این حملات نشان داد که نفت با ارزش‌تر از خون است.

«سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان عصر جمعه به مناسبت درگذشت «شیخ حسین کورانی»، یکی از بنیان‌گذاران شورای رهبری حزب‌الله اظهار داشت ،مسئله تأسیس حزب‌الله در لبنان به مجموعه‌ای از علماء، استادان و مجاهدان برمی‌گردد که شیخ کورانی یکی از آن‌ها بود. 

دبیر کل حزب‌الله لبنان با تاکید براینکه، مقاومت اسلامی لبنان  بر قواعد فعلی  ومقابله با هر گونه تهدید اسرائیل پایبند است، تصریح کرد، تصمیم مقابله با پهپادهای رژیم صهیونیستی  منجر به این شد که میزان نقض حریم هوایی لبنان از سوی این پهپادها کاهش یابد.

«نصرالله» با بیان این که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیروزی در انتخابات هرچه می‌خواست انجام داد و به رغم حمایت‌های آمریکا شکست خورد افزود، نتیجه این انتخابات برای حزب‌الله لبنان مهم نیست، چرا که سیاست‌ احزاب و ائتلاف‌های سیاسی صهیونیست ها ، همه علیه فلسطین و علیه اعراب است.

 دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به عربستان سعودی و امارات گفت: در محاسبات خود و جنگ علیه ایران تجدید نظر کنید چرا که جنگ با ایران شما را نابود خواهد کرد وهنگامی که تنها یک حمله به تاسیسات شما پیامدهای این چنینی دارد پس نتایج و پیامدهای حمله دیگر چگونه خواهد بود.

دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه ما با خون و اجساد زنان و کودکان و بیماران و ملت یمن که در فقر و گرسنگی به سر می برند اعلام همبستگی می کنیم، گفت: آنچه در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو رخ داد، نشان داد که برای برخی طرف ها خون و کرامت انسان اهمیتی ندارد.

وی از موضع برخی کشورهاو سازمان ها در محکومیت این حملات انتقاد کرد و گفت ، چرا مشابه این محکومیت‌ها در حمله ائتلاف سعودی به مردم یمن اعم از زن و بچه صادر نشده است.

کلیدواژه