سنبله 31, 1398 09:20 Asia/Kabul
  • تدام حملات عربستان به یمن/ بی اعتنایی ریاض به توقف حملات حوثی ها

منابع نظامی در یمن اعلام کردند: با وجود توقف حملات یمنی ها به مواضع نیروهای سعودی، این کشور حملات به مناطق مختلف یمن را متوقف نکرده است.

به گزارش المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب اعلام کرد که جنگنده -  بمب افکن های عربستان روز شنبه ۳۹ بار مناطق مسکونی این کشور را بمباران کردند.

حملات عربستان به مناطق مسکونی یمن در حالی صورت می گیرد که جمعه شب شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرده بود: حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می کند و امیدوار است که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه شود.

در همین حال «مارتین گریفیس» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن روز شنبه از اقدام جنبش انصارالله در توقف حملات موشکی و پهپادی به ائتلاف سعودی استقبال کرد و گفت امیدوار است طرف مقابل نیز همین سیاست را درپیش گیرد.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله نیز شنبه شب طی سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن گفت که در صورت تدوام بمباران، محاصره، تجاوز عربستان سعودی و امارات متحده عربی، حملاتی دردناک تر و قوی تر در انتظارشان خواهد بود.

خبر توقف مشروط انصارالله برای حمله به تأسیسات سعودی چند روز پس از آن صورت می گیرد که دو پالایشگاه "بقیق" و "هجره خریص" متعلق به شرکت آرامکو در شرق این کشور هدف ۱۰ فروند پهپاد یمنی قرار گرفت.

کلیدواژه