الحوثی: حملات به عربستان در صورت تداوم بمباران یمن، ادامه خواهد داشت
(last modified 1398-06-31T04:56:28+00:00 )
سنبله 31, 1398 09:26 Asia/Kabul
  • الحوثی: حملات به عربستان در صورت تداوم بمباران یمن، ادامه خواهد داشت

دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: در صورت تداوم بمباران یمن از سوی ائتلاف سعودی، حملات یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به عربستان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا؛ «عبدالملک بدرالدین الحوثی» دبیرکل جنبش انصارالله یمن شنبه شب طی سخنانی به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر یمن، افزود: با ادامه بمباران، محاصره و تجاوز، ضرباتی مهلک تر و تاثیر گذارتر به عمق خاک عربستان صورت خواهد گرفت و هیچ خط قرمزی در این زمینه وجود ندارد.

«بدرالدین الحوثی» افزود: با توقف تجاوز، بمباران و محاصره آن ها، ارتش و کمیته های مردمی نیز حملات موشکی و پهپادی خود را به عمق خاک عربستان متوقف خواهند کرد.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن شنبه گذشته در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو"  را هدف قرار داد که در نتیجه آن 50 درصد تولید عربستان کاهش و صادرات نفت این کشور به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از 2 درصد کاهش یافت.

پس از این عملیات منحصر به فرد یمنی ها، عربستان و آمریکا با تکرار ادعا‌های بی‌اساس ضد جمهوری اسلامی ایران، مدعی شدند تهران پشت عملیات پهپادی یمنی ها بوده است.

 

کلیدواژه