تعیین مهلت شورای امنیت ملی عراق برای کشف پشت‌پرده اغتشاشات اخیر در این کشور
(last modified 1398-07-20T04:53:05+00:00 )
میزان 20, 1398 09:23 Asia/Kabul
  • تعیین مهلت شورای امنیت ملی عراق برای کشف پشت‌پرده اغتشاشات اخیر در این کشور

شورای امنیت ملی عراق به ریاست "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، برای تعیین پشت پرده و عوامل به خشونت کشیده شدن اعتراضات اخیر این کشور مهلت تعیین کرد.

به گزارش ایرنا؛دفتر نخست وزیری عراق جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد، شورای امنیت به ریاست عبدالمهدی تشکیل جلسه داد و تصویب کرد که نتایج اولیه تحقیقات رخدادهای تاسف بار مربوط به تظاهرات و اغتشاشات اخیر در کشور که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی شد و عوامل و مسببین آن، طی پنج روز مشخص شود. 

دولت عراق هم چهارشنبه شب به دنبال کشته شدن ده‌ها نفر از مردم این کشور در جریان اغتشاشات اخیر در عراق، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

در جریان اعتراضات اخیر در عراق دستکم 104 نفر کشته و بیش از 6000 تن نیز زخمی شدند. 8 نفر از کشته‌شدگان این اعتراضات از نیرو‌های امنیتی بودند.

برخی از استان های عراق از جمله بغداد در روزهای گذشته شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری بودند.

شواهد نشان می‌دهد تظاهرات در عراق خودجوش نبوده و بیگانگان  در شکل گیری آن نقش داشتند.

"حسین الاسدی"، یکی از مسئولان جنبش اسلامی عراق اعلام کرد، دولت آمریکا به علت نارضایتی از سیاست‌ های بغداد، در ناآرامی‌ های اخیر عراق دست دارد.

در همین حال گفته می شود 79 درصد از پیام‌های منتشرشده در توییتر درباره تظاهرات‌ در عراق مربوط به کاربران عربستان بوده است.

کلیدواژه