قوس 23, 1398 16:55 Asia/Kabul
  • ایران، مقصدی ایده‌آل برای گردشگری سلامت در حوزۀ درمان ناباروری

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، جمهوری اسلامی ایران را مقصدی مطلوب و مناسب برای گردشگری درمانی، به‌ ویژه درمان ناباروری دانست.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا و سیما، «علی صادقی‌تبار» مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا در تهران با بیان اینکه در دهه‌های اخیر، ایران در زمینه دانش پزشکی و پرورش متخصصان زبده پیشرو بوده است، افزود: هزینه بسیار پایین خدمات درمان ناباروری، در کنار تخصص و تبحر پزشکان ایرانی موجب شده است، بسیاری از کشورهای منطقه، به‌ ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران سفر کنند.
صادقی‌تبار با اشاره به پایین بودن هزینه‌های درمان ناباروری در ایران، آن را یکی از دلایل اقبال گردشگران سلامت به ایران دانست و گفت: هزینه یک سیکل درمان ناباروری در ایران، حدود 500 تا 700 دلار است، اما در کشورهایی مثل عراق یا قبرس، بین 5 تا 6 هزار دلار، در اروپا حدود 8 تا 9 هزار یورو و در آمریکا بین 12 تا 15 هزار دلار است.
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا همچنین با اشاره به جایگاه ممتاز ایران در عرصۀ درمان ناباروری در جهان تصریح کرد: دانش، ابزار، تکنیک‌ها، تجهیزات و داروهای درمان ناباروری در ایران هم‌طراز بهترین مراکز جهان است و نرخ موفقیت درمان نیز همانند و در برخی موارد بیشتر از کشورهای توسعه‌یافته است.

 

کلیدواژه