دلو 06, 1398 19:07 Asia/Kabul
  • دور نهم واکسن فلج اطفال در هرات آغاز شد

معاون اداره بهداشت هرات گفت: بنا به تصمیم وزارت بهداشت افغانستان کمپین سراسری واکسن فلج اطفال در افغانستان و در حوزه غرب با مشارکت نزدیک به 6 هزار کارمند آغاز شده است.

«محمد آصف کبیر» معاون اداره بهداشت هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: بنا به تصمیم وزارت بهداشت افغانستان کمپین سراسری واکسن فلج اطفال در افغانستان و در حوزه غرب با مشارکت نزدیک به 6 هزار کارمند آغاز شده است. 

وی بیان داشت: در این دوره بیش از 600 هزار کودک در ولایت هرات در مرکز شهر و ولسوالی ها واکسن خواهند شد و این روند به مدت 7 روز ادامه دارد.

معاون اداره بهداشت هرات افزود: یک کودک در ولسوالی پشتون زرغون پس از آزمایش مبتلا به ویروس فلج اطفال تشخیص داده شد، اما به دلیل استفاده متوالی از واکسن تاکنون فلج نشده است.

وی ادامه داد: همچنین در ولایت بادغیس 2 مورد و در ولایت فراه نیز 1 مورد مثبت فلج اطفال شناسایی شده است.

کبیر با هشدار به شیوع گسترش فلج اطفال در ولایتهای همجوار هرات تاکید کرد: به دلیل همجواری هرات با ولایت های قندهار و هلمند که تعداد زیادی از افراد مبتلا به این ویروس در آنجا شناسایی شده، اداره بهداشت هرات تاکنون 9 دور واکسیناسیون را در این ولایت انجام داده است. 

وی گفت: در گذشته به دلیل تهدید طالبان و ممانعت از روند واکسن فلج اطفال ولسوالی های شیندند، کشک کهنه، کشک رباط سنگی و گلران عملی نشده بود، اما در برنامه جدید تمام این کودکان در این ولایت واکسن فلج اطفال دریافت خواهند کرد. 

از طرف دیگر «غلام داوود هاشمی» معاون والی هرات در این مورد گفت: اداره محلی هرات کمپین‌های واکسن فلج اطفال را حمایت کرده و زمینه واکسینه کردن کودکان مناطق دور را در دستور کار قرار داده و به همکاری بزرگان قومی در این منطقه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

«مهدی حدید» عضو شورای ولایتی هرات نیز گفت: امور درمانی اقدامی غیرسیاسی بوده و باید تمام طرفین درگیر در جنگ از این اقدام دولت برای حفظ جان کودکان و ریشه کن کردن این بیماری حمایت کنند. 

کلیدواژه