افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به 2236 نفر
(last modified 1398-12-02T06:09:08+00:00 )
حوت 02, 1398 10:39 Asia/Kabul
  • افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به 2236 نفر
    افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به 2236 نفر

وزارت بهداشت چین اعلام کرد، شمار جان باختگان مبتلا به بیماری کرونا در این کشور به دو هزار و 236 نفر افزایش یافته است.

به گزارش فرانس پرس ، وزارت بهداشت دولت چین بامداد روز جمعه اعلام کرد، دیروز (پنج شنبه) ۱۱۵ نفر دیگر در استان هوبئی   Hubei چین، مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا، جان باختند که شمار کل جان باختگان در این کشور بر اثر بیماری ناشی از این ویروس به 2236 نفر افزایش یافته است.

براساس آمار مرکز بهداشتی چین، تا پایان روز پنجشنبه همچنین ۴۱۱ مورد جدید به کرونای جدید ثبت شده که شمار کل افراد مبتلا به این بیماری ویروسی به بیش از ۷۵ هزار نفر رسیده است.

همچنین حدود یکهزار و ۴۵۱ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌های چین ترخیص شده‌اند.

منابع چینی دیروز شمار جان باختگان بیماری ناشی از ویروس کرونا را دو هزار 126 نفر اعلام کرده بودند.

در همین حال کره جنوبی ابتلای 52 نفر دیگر از اتباع این کشور به بیماری ویروس کرونا را تایید کرد و با این آمار، شمار کل مبتلایان در این کشور به 156 نفر افزایش یافته است.

تیم سازمان بهداشت جهانی نیز در حال بازرسی از مناطق مختلف در شمال و جنوب چین برای یافتن راه‌های درمانی برای ویروس کروناست.

ویروس کرونا که اواخر دسامبر سال گذشته میلادی برای نخستین بار در  شهر "ووهان" Wuhan  در استان هوبئی چین مشاهده شد، علاوه بر 30 استان این کشور، اکنون 24 کشور جهان از جمله آمریکا ، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی ، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات و ایران نیز سرایت کرده است.

کلیدواژه