حوت 21, 1398 14:38 Asia/Kabul
  • رونمایی از دوربین‌های هوشمند حرارتیِ ساخت ایران برای غربالگری بیماران کرونا

متخصصان صنعت دفاعی ‌ایران موفق شدند، دوربین‌های هوشمند حرارتی ویژه غربالگری بیماران ویروس کرونا را تولید و پس از تست موفقیت‌آمیز در ده‌ها مرکز پرتردد به مرحله تولید انبوه برسانند.

امیر سرتیپ «شاهرخ شهرام» مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک ایران روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از دوربین‌های هوشمند حرارتی تصریح کرد: ‌همزمان با شیوع بیماری کرونا، ‌متخصصان صنعت دفاعی ایران با بسیج تمام ظرفیت‌های علمی ‌و بهره‌گیری از سرریز فناوری های دفاعی موفق به طراحی و تولید دوربین پیشرفته و هوشمند با فن‌آوری کاملا بومی شدند.

سرتیپ شهرام، دقت بالای اندازگیری کم‌تر از نیم درجه سانتی‌گراد را از مزیت‌های این سامانه بومی عنوان کرد و افزود: سرعت عمل در تشخصیص درجه دمای بدن افراد به صورت آنی و تشخیص و شناسایی همزمان چند نفر ‌از ویژگی‌های این دوربین ‌است.

مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک ایران با بیان اینکه ‌تولید این دوربین‌ها تاکنون در انحصار چند کشور از جمله‌ آمریکا، ژاپن و چین بوده است، گفت: دوربین‌های هوشمند حرارتیِ ساخت ایران ‌از نظر کیفیت با محصولات خارجی قابل رقابت است و ‌تولید این محصول با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از نمونه‌های خارجی موجب صرفه‌جویی ارزی در ایران شده است.

سرتیپ شهرام با بیان اینکه ‌هم‌اکنون این دوربین‌ها در چند ‌فرودگاه ‌ایران نصب و راه‌اندازی شده و عملکرد این دوربین‌ها موفقیت‌آمیز بوده است، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز وزارت دفاع ایران گام‌های ارزشمندی در تولید کیت‌های تشخیص کرونا، تولید انبوه مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک‌های فیلتردار، تولید لباس‌های فشار مثبت، آمبولانس، برانکارد و تخت ویژه بیماران مبتلا به این ویروس برداشته است.

شرکت صنایع الکترونیک ایران وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

در همین حال، اخیراً چند شرکت‌ دانش‌بنیان ایرانی، تست‌ بالینیِ داروهای تشخیص و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند.

کلیدواژه