ادعای یک شرکت فرانسوی درباره کشف داروی کرونا
(last modified 1398-12-28T06:49:31+00:00 )
حوت 28, 1398 11:19 Asia/Kabul
  • ادعای یک شرکت فرانسوی درباره کشف داروی کرونا

یک شرکت داروسازی فرانسوی سه شنبه شب مدعی شد، دارویی به نام "هیدروکسی کلروکین" Hydroxychloroquine، با نام تجاری "پلاکونیل" Plaquenil که برای درمان "مالاریا" مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را نیز درمان کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت "سانوفی" Sanofi که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد نتایج آزمایش این دارو بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را نویدبخش توصیف کرده است. 

یک سخنگوی شرکت سانوفی اعلام کرد، این شرکت آماده ارائه میلیون‌ها دوز از این دارو به مقامات فرانسوی است.

براساس اعلام شرکت سانوفی، 24 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه پس از 6 روز استفاده از "پلاکونیل" بهبود یافته‌اند.

از "هیدروکسی کلروکین" در چند دهه گذشته برای درمان بیماری‌های "خودایمنی" مانند "لوپوس" یا "رماتیسم" نیز استفاده می‌شده است.

ویروس "کرونا" اواخر سال گذشته میلادی 2019 در شهر "ووهان" Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، به بیش از 160 کشور دیگر از جمله  آمریکا، انگلیس، فرانسه، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه، ایتالیا، عربستان و امارات سرایت کرده است. 

براساس آخرین آمار، تاکنون دستکم 185  هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 80 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. دستکم هفت هزار و پانصد نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه