حمل 30, 1399 10:59 Asia/Kabul
  • عرضه رایگان سامانه هوشمند ایرانی تشخیص کووید 19 به سراسر جهان

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف تهران گفت: سامانه هوشمند ایرانی تشخیص ویروس کرونا رایگان به مراکز درمانی و تحقیقاتی سراسر دنیا عرضه خواهد شد.

به گزارش رادیو دری،محققان دانشگاه صنعتی شریف تهران اخیراً برای اولین بار در ایران موفق به طراحی و ساخت سامانه تشخیص "کووید-19" با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی از طریق تصاویر سی تی اسکن قفسه سینه شدند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، «حمیدرضا ربیعی» رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف تهران با اشاره فعالیت چین و دانشگاه استفورد آمریکا در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص ویروس کرونا افزود: سامانه‌ای که محققان ایرانی طراحی کرده‌اند با نوآوری در پیش پردازش و پردازش تصاویر در شبکه‌های عمیق توصیف پذیر، به صورت پایدار و در زمانی کمتر از یک دقیقه، نتایج خوب و با دقت و حساسیت بالای 97 درصد را ارائه می‌دهد.
رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف تهران با اشاره به درخواست‌های کانادا، رومانی و اندونزی برای استفاده از این محصول ایرانی، گفت: استفاده از سامانه های پزشکی، نیازمند انجام تمهیدات قانونی، حقوقی و اخلاقی است که این اقدامات در حال انجام است و به زودی ارسال این محصول به متقاضیان آغاز می‌شود.
ربیعی تاکید کرد: این سامانه به طور رایگان در اختیار پزشکان و مراکز درمانی جهان قرار می‌گیرد تا با توجه به تعداد زیاد بیماران بتواند به پزشکان در تشخیص سریع و با دقت این بیماری کمک کند.

 

کلیدواژه