ثور 03, 1399 17:45 Asia/Kabul
  • ناپدید شدن صدها کودک پناهجوی افغان در آلمان
    ناپدید شدن صدها کودک پناهجوی افغان در آلمان

رسانه کودک خبر افغانستان اعلام کرد یکهزارو ۸۰۰ کودک پناهجوی کشورهای جنگزده که بیشتر آنها از افغان هستند ،در آلمان ناپدید شده اند.

به گزارش ایرنا، این رسانه با استناد به پاسخ دولت آلمان به سوال جناح چپ این کشور آمده است،از آخر ماه مارس امسال یکهزارو ۷۸۵ کودک و نوجوان که بدنبال پناهندگی بودند، بعنوان افراد زیر سن و ناپدید شده در ادارات آلمان ثبت نام شده اند.

در ادامه این مطلب آمده است بیشتر  این کودکان و نوجوانان ناپدید شده از کشورهای افغانستان، سوریه، مراکش، گینه نو و سومالی هستند.

در این  گزارش اضافه شده است،تعداد افراد ناپدید شده از چهار هزار نفر در سال  ۲۰۱۸ به سه هزار و ۱۹۲ کاهش یافته است.

در گزارش دولت آلمان درخصوص کاهش کودکان ناپدید شده آمده است،بیشتر  این  نوجوانان با رسیدن به سن قانونی از لیست کودکان مفقود شده خارج شده اند.

علاوه براین، در سال‌های اخیر شمار پناهجویان تازه وارد به آلمان نیز به طور چشم‌گیری کاهش یافته است.

در گزارش آمده است که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در مجموع پرونده ۲۱ هزار پناهجوی زیر سن قانونی که به عنوان افراد ناپدید شده در ادارات دولتی ثبت شده ،رسیدگی شده است.

دولت آلمان گفته است این افراد در جریان رسیدگی به پرونده‌های درخواست پناهندگی آنها به خانواده‌های خود در آلمان پیوسته‌اند و یا به کشورهای دیگر اروپایی سفر کرده‌اند.

در ادامه این گزارش اضافه شده است یکی از دلایل ناپدید شدن نوجوانان و پناهجویان ناپدید شده نارضایتی از محل اقامت آنها است.

این در حالی است که هفته گذشته آلمان 450 کودک مهاجر را که بسیاری از آنها افغان بودند را پذیرش کرده است. 

کلیدواژه