سرطان 19, 1400 17:38 Asia/Kabul
  • احتمال ابتلای کودکان به عوارض شدید کرونا اندک است
    احتمال ابتلای کودکان به عوارض شدید کرونا اندک است

نتایج تجزیه و تحلیل تازه ترین اطلاعات در مورد ابتلا به ویروس کرونا حاکی است که خطر بروز عوارض شدید یا مرگ در اثر ابتلا به کووید – ۱۹ در کودکان بسیار کم است.

به گزارش رادیو دری، اطلاعات به دست آمده از ۱۲ ماه نخست شیوع کرونا در بریتانیا نشان می دهد که در این مدت، ۲۵ نفر افراد زیر ۱۸ سال بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته اند.

این تحقیق همچنین مشخص کرد، کودکان و نوجوانان مبتلا به عوارض زمینه ای همچون بیماری های مزمن و معلولیت عصبی بیش از سایرین در معرض خطر هستند؛ اگرچه در این موارد نیز خطر بروز بیماری شدید یا مرگ اندک است.

در حال حاضر، واکسن کرونا به افراد زیر ۱۸ سال تزریق نمی شود، حتی اگر به انواع بیماری زمینه ای مبتلا باشند.

براساس اعلام پژوهشگران دانشگاه لندن و دانشگاه های یورک، بریستول و لیورپول، افراد خردسال و نوجوانی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند، از بیماری زمینه‌ای رنج می بردند.

براساس این گزارش، اگرچه خطر ابتلا کودکان به طور کلی کم بود، اما کودکان و نوجوانانی که جان خود را از دست دادند، بیشتر بالای ۱۰ سال سن داشتند و از اقلیت سیاهپوست و جنوب آسیایی بودند.

با توجه به ۲۵ مورد مرگ و میر در جمعیت حدود ۱۲ میلیون کودک در بریتانیا، محققان تخمین می زنند که احتمال تلفات این گروه سنی حدود ۲ نفر در یک میلیون نفر باشد.

کرونا ۱۶۸ میلیون کودک را از تحصیل محروم کرده است

کلیدواژه