اسد 06, 1400 15:01 Asia/Kabul
  • مصرف زردچوبه در پیگیری از ابتلا به کرونا موثر است
    مصرف زردچوبه در پیگیری از ابتلا به کرونا موثر است

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (مرکز ایران) گفت: در اجرای یک طرح پژوهشی در این دانشگاه، اثر زردچوبه در پیشگیری از کرونا اثبات شد.

به گزارش رادیو دری، پروانه صانعی افزود: زردچوبه از جمله گیاهان دارویی است که اثر آن بر تقویت ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا و بهبود بیماری کووید در قالب یک طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تایید شد.

وی همچنین مصرف گیاهان دارویی مثل  زنجبیل، چای بِه، دارچین، مصرف یک قاشق چایخوری سیاه دانه و عسل و استفاده از گیاه اکیناسه را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا توصیه  و اضافه کرد: مصرف غذاهای سَبُک، بخارپز و آبدار پس از واکسیناسیون کرونا توصیه می‌شود و از هرگونه مصرف غذاهای سرخ کردنی و سنگین باید پرهیز شود.

این استاد دانشگاه همچنین به افرادی که در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند توصیه کرد  که از مصرف چای، قهوه و مواد کافئین‌دار خودداری کنند و به مصرف میوه‌ها و سبزیجات روی آورند.

صانعی با بیان اینکه مشکلات گوارشی در "کرونا دلتا" شدیدتر از انواع دیگر این ویروس است ادامه داد: مصرف خاکشیر و اسفرزه با آب جوش قبل از صبحانه در پاکسازی بدن و رفع یبوست که از علایم کروناست تاثیر دارد.

وی مصرف ۵۰ هزار واحد قرص ویتامین D را برای افراد بالغ و کمتر از آن را برای نوجوانان در پیشگیری از کرونا یک اصل اثبات شده خواند و اعلام کرد: مردم به جای مصرف انواع قرص های ویتامین‌ C ،E و روی باید به استفاده از مواد غذایی غنی از انواع ویتامین‌ها توجه کنند.

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین گفت: مصرف خُرفه و گردو که سرشار از "اُمگا ۳" است و سوپ جو، قارچ، زیتون، کلم بروکلی، سیر و پیاز و میوه‌های آبدار از غذاهای سفارش شده در مدت ابتلا به کروناست.

برخی افراد واکسینه‌ شده می‌توانند ویروس دلتا را منتقل کنند

رژیم غذایی مناسب؛ راهکاری برای پیشگیری از کرونا

کلیدواژه