اسد 23, 1400 14:34 Asia/Kabul
  • سازمان پژوهشی آمریکا: ژوئیه امسال گرم ترین ماه زمین بود
    سازمان پژوهشی آمریکا: ژوئیه امسال گرم ترین ماه زمین بود

مدیر مرکز ملی اطلاعات محیط زیست اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) اعلام کرد، ژوئیه ۲۰۲۱ گرم ترین ماه ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است.

به گزارش ایرنا، «ریک اسپینراد» (Rick Spinrad) مدیر مرکز ملی اطلاعات محیط زیست اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) در گزارشی افزود، «ژوئیه به طور معمول گرم ترین ماه سال است اما ژوئیه ۲۰۲۱ رکورد زد. این رکورد جدید ازهوای گرم به مسیر مشکل آفرینی که تغییرات آب و هوایی برای کره زمین ایجاد کرده اضافه می کند.»

براساس این گزارش، درجه هوای گرما در ماه ژوئیه با رسیدن به ۱.۵۴ درجه سانتیگراد بالاتر از متوسط رکوردهای قبلی بوده و در سال ۲۰۲۱ رکورد تازه ای را ثبت کرد.

آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آفریقا و اقیانوسیه همگی جزو ۱۰ کشور و منطقه کره زمین هستند که گرم ترین ماه سال را در ژوئیه ثبت کرده اند.

«ریک اسپینراد» در ادامه اظهاراتش تصریح کرد، «دانشمندان سراسر جهان تازه ترین ارزیابی خود را درباره تغییرات آب و هوایی در این گزارش ارائه دادند.»

وی افزود، «در گزارش سازمان ملل بر نقش انسان در تغییرات اب و هوایی تاکید می شود و ثابت می کند که تاثیرات آن گسترده و به سرعت رو به افزایش است.»

تغییرات آب و هوایی اکنون با نشانه های محسوسی از سیل و رانش زمین گرفته تا گرمای شدید کره زمین ظهور و بروز کرده و زنگ خطری را برای بروز یک فاجعه در کره زمین به صدا در آورده است.

هشدار دانشمندان درباره تهدید جهانی گرمایش زمین

کلیدواژه