دلو 01, 1400 15:46 Asia/Kabul
  • دیابت را با دارچین درمان کنید
    دیابت را با دارچین درمان کنید

دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول‌ها را بهبود می‌بخشد و با کاهش تدریجی قند خون، از خستگی و تاری دید دیابتی‌ها می‌کاهد.

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند  با سطوح بالای قند خون مواجه می‌شوند و دارچین  از طریق تقلید آثار انسولین و افزایش انتقال گلوکز به سلول‌ها به کاهش قند خون کمک  و با دیابت مقابله می کند.

همچنین دارچین از طریق افزایش حساسیت به انسولین، قند خون را کاهش می‌دهد، زیرا انسولین را در انتقال گلوکز به سلول‌ها کارآمدتر می‌کند.

نتایج یک مطالعه با حضور هفت شرکت کننده مرد، افزایش فوری حساسیت به انسولین پس از مصرف دارچین را نشان داد که اثر آن برای ۱۲ ساعت دوام آورد.

در مطالعه‌ای دیگر نیز هشت شرکت کننده مرد پس از دو هفته مصرف دارچین افزایش حساسیت به انسولین را نشان دادند.

دارچین همچنین می‌تواند به کنترل  افزایش ناگهانی قند خون پس از وعده‌های غذایی کمک کند.

به گفته برخی پژوهشگران، کند کردن روند تخلیه مواد غذایی از معده در این زمینه نقش دارد.

 مصرف دارچین ممکن است خطر عوارض شایع دیابت را نیز کاهش دهد.

افراد مبتلا به دیابت نسبت به افراد سالم دو برابر بیشتر با خطر ابتلا به بیماری قلبی مواجه هستند و دارچین با محدود کردن عوامل خطر آفرین بیماری قلبی مانند سطوح بالای کلسترول بد و یا فشار خون بالا ممکن است به کاهش این خطر کمک کند.

افزون بر این، نقش دیابت به طور فزاینده در ابتلا به بیماری آلزایمر و دیگر بیماری‌های زوال عقل مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از افراد بیماری آلزایمر را به عنوان «دیابت نوع ۳» ارجاع می‌دهند.

با این حال افراد مبتلا به دیابت که دارو یا انسولین استفاده می‌کنند باید نسبت به افزودن دارچین به روال روزانه خود با پزشک مشورت کنند.

سبزیجات سبز برگ دیابت را کنترل می کند

کلیدواژه