جوزا 23, 1401 10:46 Asia/Kabul
  • آلبالو؛ توپ کوچک سلامتی
    آلبالو؛ توپ کوچک سلامتی

آلبالو از جمله‌های میوه فصل بهار است که با طعم ترش و رنگ قرمز، طرفداران زیادی دارد و خواص گوناگون آن به محبوبیت این میوه افزوده است.

به گزارش رادیو دری؛ آلبالو با وجود جثه کوچکش خواص بسیاری برای سلامتی دارد و می تواند در درمان بسیاری از مشکلات جسمی کمک کننده باشد.

حفظ سلامت پوست و مو با آلبالو

از جمله خواص این میوه کوچک جثه، به علت داشتن آنتوسیانین‌ها که باعث افزایش سنتز کلاژن پوست و در نتیجه جوانسازی پوست می‌شود، ضمن اینکه ماسک آننیز خاصیت ضدباکتری دارد و با انجام سم زدایی، به درمان جوش و آکنه‌های پوستی کمک می‌کند.

جالب است بدانید که ویتامین C موجود در آلبالو موجب پاکسازی شده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن محسوب می‌شود.

اگر از ریزش مو رنج می‌برید، مصرف آلبالو به دلیل غنی بودن از آهن و آنتوسیانین‌ها به رفع این مشکل و همچنین تقویت و افزایش رشد موی سر کمک می‌کند، ضمن اینکه برای داشتن مو‌های براق و درخشان می‌توانید از آب آلبالو برای شست و شوی سر استفاده کنید.

 تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های ویروسی، نباید از مصرف آلبالو و خواص آن غافل شد، ضمن اینکه این میوه ریز و ترش مزه نقش مهمی در پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه دارد.

همچنین برای کاهش علائم آسم می‌توان از این میوه بهاره به دلیل داشتن آنتوسیانین‌ها و کورستین استفاده کرد.

تاثیر آلبالو بر فشارخون و دیابت

از دیگر خواص بیشمار آلبالو می‌توان به داشتن کورستین که نوعی آنتی اکسیدان است، اشاره کرد، این نوع آنتی اکسیدان انسولین و گلوکز خون را تنظیم کرده و قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد، همچنین قابلیت پیشگیری از ابتلا به دیابت در افراد در معرض خطر دارد.

اگر افراد دیابتی هنگام ناشتا آلبالو مصرف کنند، به دلیل داشتن آنتوسیانین‌ها شاهد کاهش قند خون خود خواهند بود.

جالب است بدانید که مقادیر قابل توجه پتاسیم و آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه آلبالو سبب کاهش فشار خون بالا در افراد مبتلا به این بیماری می‌شود.

درمان یبوست، سنگ کلیه و کبد چرب

مصرف این میوه قرمز سبب افزایش میزان دفع ادرار می‌شود و کلیه‌ها را سم زدایی و پاکسازی کرده و به درمان سنگ کلیه مفید است. همچنین وجود مقادیر زیادی فیبر در آن به بهبود حرکات روده کمک کرده و در پیشگیری و درمان اسهال و یبوست نقش ایفا می‌کند.

نکته جالب توجه این است که مصرف آلبالو خطر ابتلا به دیورتیکولیت (التهاب روده)، هموروئید یا بواسیر و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را کاهش می‌دهد.

از دیگر خواص آلبالو می‌توان به سم زدایی و پاکسازی کبد و درمان کبد چرب غیرالکلی به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در آن اشاره کرد.

خوردن آلبالو برای این افراد ممنوع!

معجزه خوردن قارچ در جوان‌ شدن پوست

کلیدواژه