حمل 21, 1402 19:40 Asia/Kabul
  • تاثیر پروبیوتیک‌ها بر درمان سرطان
    تاثیر پروبیوتیک‌ها بر درمان سرطان

نتایج یک مطالعه جدید در دانشگاه پیتسبورگ نشان می‌دهد که استفاده از پروبیوتیک‌ها و افزایش سلامت روده می‌تواند در مبارزه با انواع خاصی از سرطان مفید باشد.

به گزارش رادیو دری ، نتایج مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد: باکتری‌های پروبیوتیک در موش‌ها از روده حیوانات خارج شده و در تومور‌ها مستقر و مستقیماً سلول‌های ایمنی را تحریک می‌کنند تا ایمنی درمانی سرطان را مؤثرتر ارائه کنند.

مارلیز مایزل نویسنده ارشد این مطالعه و همچنین استادیار دانشکده پزشکی پیتسبورگ گفت: محققان می‌دانند که میکروب‌های روده بر پاسخ ایمنی درمانی تأثیر می‌گذارند، اما سؤالات زیادی در این رابطه وجود دارد.

وی افزود: تحقیقات ما اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد باکتری‌های خوراکی با انتقال به تومور‌های خارج از روده که مستقیماً بر سلول‌های ایمنی در تومور تأثیر می‌گذارند، کارایی ایمنی درمانی سرطان را افزایش می‌دهند.

در عین حال، محققان تاکید کردند که یافته‌های آن‌ها به معنی این نیست که پروبیوتیک‌ها می‌توانند سرطان را درمان کنند، بلکه این مطالعه باید به عنوان یک شروع برای تحقیقات بیشتر و آزمایش‌های بالینی باشد.

یافته‌های پیشین این تیم مطالعاتی نشان داده بود که باکتری‌های روده از طریق پیوند مدفوع، درمان ایمونوتراپی را در بیماران ملانوم انسانی بهبود می‌بخشد.

شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Cell منتشر شده است.

چه عواملی باعث بروز سرطان در افراد می شوند؟

ارتباط یک ماده شوینده در خشکشویی‌ها با افزایش بیماری سرطان

کلیدواژه