حمل 16, 1403 15:46 Asia/Kabul
  • کم کاری تیروئید را ضربه فنی کنید
    کم کاری تیروئید را ضربه فنی کنید

دارچین را می توان به عنوان قاتل کم کاری تیروئید معرفی کرد.

اگر کسی به شما می‌گوید رژیمی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید تیروئید کم کار را درمان کرده و دیگر دارو استفاده نکنید، ادعایی بی‌اساس را مطرح کرده است که تا به این لحظه از لحاظ علمی پشتیبانی نمی‌شود.

با این حال برخی مواد غذایی وجود دارند که در کنترل بیماری کم کاری تیروئید موثر هستند. همچنین در طب سنتی بعضی از گیاهان دارویی برای کمک به درمان کم کاری تیروئید موثر شناخته شده‌اند.

از جمله این گیاهان می‌توان به دارچین اشاره کرد که گاه به عنوان قاتل کم کاری تیروئید معرفی می‌شوند.

دارچین؛ قاتل کم کاری تیروئید

بعضی از متخصصان طب سنتی دارچین را به عنوان قاتل کم کاری تیروئید معرفی می‌کنند. دارچین ادویه‌ای خوش‌طعم و خوش‌بو است که به طرق مختلف می‌توان آن را به رژیم غذایی افزود.

مثلا می‌توان دارچین را به صورت دمنوش استفاده کرد، آن را به چای افزود، در انواع غذاها به عنوان چاشنی آن را اضافه کرد یا عرق دارچین را از عطاری‌ها تهیه نمود و مورد استفاده قرار داد.

نکته قابل توجه در مورد دارچین این است که به جای پودر دارچین بهتر است از چوب دارچین استفاده کنید زیرا خالص‌تر است و بدون شک مزایای بیشتری را برای بدن خواهد داشت.

اگر تمایل دارید که حتما از دارچین پودر شده استفاده کنید، بهتر است چوب آن را خریداری کرده و خود در منزل آن را پودر کنید تا مطمئن باشید که هیچ نوع ناخالصی وارد آن نشده است. با همه این تفاسیر فراموش نکنید که دارچین را به تنهایی نمی‌توان قاتل تیروئید دانست.

همچنان تحقیقات بیشتری در زمینه تاثیر دارچین روی کم کاری تیروئید نیاز است. هرگز با این تصور که دارچین به طور کامل باعث درمان کم کاری تیروئید شما خواهد شد، خودسرانه قرص لووتیروکسین یعنی داروی کم کاری تیروئید را کنار نگذارید.

چرا دارچین برای کم کاری تیروئید خوب است؟

دارچین خاصیت ضد التهابی دارد: بنابراین می‌تواند التهاب تیروئید را کاهش دهد و به این ترتیب به عملکرد هرچه بهتر غده تیروئید کمک کند.

دارچین دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است: پس این قابلت را دارد که در برابر استرس اکسیداتیو از سلول‌های تیروئید محافظت به عمل آورد.

دارچین سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد: بهبود متابولیسم از مزایای دارچین است. از آنجایی که افزایش وزن یکی از علائم کم کاری تیروئید به حساب می‌آید، با مصرف دارچین می‌توان به حل این مشکل کمک کرد.در حال حاضر برای تائید تاثیر دارچین روی درمان کم کاری تیروئید نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد.

کلیدواژه