میزان 09, 1403 10:43 Asia/Kabul
  • بیماری های ویروسی تا چند روز احتمال سرایت دارند؟
    بیماری های ویروسی تا چند روز احتمال سرایت دارند؟

فرد مبتلا به ویروس، در بیشتر عفونت‌های ویروسی، پنج تا هفت روز پس از ظاهر شدن علائم، می‌تواند بیماری خود را به دیگران منتقل کند.  

به گزارش رادیو دری؛ بیماری‌های مختلف در مدت زمان شخصی می‌توانند امکان انتقال به افراد سالم را داشته باشند و این مدت در بیماری های مختلف، متفاوت است.

سرماخوردگی از بیماری‌هایی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و در این بیماری، حداکثر انتشار ویروس‌ها در سه روز اول اتفاق می‌افتد و در روز پنجم کاهش می‌یابد، اما در  آنفلوآنزا که معمولا از پاییز تا اوایل بهار شیوع پیدا می‌کند و غالبا به عطسه، سرفه و خستگی منجر می‌شود، احتمال سرایت از فرد بیمار به فرد سالم تا هفت روز وجود دارد.

در بیماری روتاویروس نیز که با علائم تب بالا، استفراغ و اسهال ناشی از عفونت آشکار می شود، بیماران به طور متوسط در ۳ تا ۷ روز اول ابتلا، می‌توانند بیماری را منتقل کنند.

دوره ابتلا در سایر بیماری های ویروسی مانند سرخک تا چهار روز پس از بروز علایم و در آبله مرغان از ۱ تا ۲ روز قبل از شروع تا حدود ۶ روز پس از شروع بثورات است.

در بیماری  سرخجه نیز احتمال ابتلا و سرایت از یک هفته قبل از بروز ضایعات پوستی شروع می‌شود و تا حداقل ۴ روز پس از آن ادامه می یابد.

وجه‌های تمایز ویروس آنفلوانزا با کرونا

 این میوه پاییزی قاتل عفونت‌های ویروسی است

کلیدواژه