دورریز غذای ایرانی‌ها می‌تواند ۲۵ میلیون نفر را سیر کند
(last modified 1403-07-22T15:16:11+00:00 )
میزان 22, 1403 19:46 Asia/Kabul
  • دورریز غذای ایرانی‌ها می‌تواند ۲۵ میلیون نفر را سیر کند
    دورریز غذای ایرانی‌ها می‌تواند ۲۵ میلیون نفر را سیر کند

رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ایران گفت: دورریز و ضایعات غذا در کشور به اندازه ای است که می‌تواند ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر را سیر کند.

به گزارش رادیو دری، دکتر سیدمحمدعلی رضوی گفت: بر اساس اطلاعات موجود میزان دورریز غذا در کشور ما ایران بسیار بالا است و این چالش باید مدیریت و ساماندهی شود و علم و دانش نیز به کمک بیاید.

وی گفت: سالانه ۱۲۵ تا ۱۳۰ تن از تولیدات محصولات کشاورزی و غذایی در ایران دور ریخته می‌شود که با این میزان دورریز می توان ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر را سیر کرد.

رضوی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد جمعیت دنیا از گرسنگی رنج می‌برند افزود: حدود ۲۰ درصد از جمعیت دنیا نیز دچار سوء‌تغذیه هستند.

رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مستقر در استان خراسان رضوی ایران با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی پژوهش‌های کاربردی امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت همزمان با روز جهانی غذا، گفت: این همایش با محورهای تولید و فراوری غذا، جامعه و دسترسی به غذا، مصرف و سلامت غذا، تاب‌آوری، ثبات و پایداری، روز ۲۵ مهر در مشهد برگزار می‌شود.

رضوی افزود: بیش از ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه علمی این همایش رسیده است که ۱۰۴ عنوان مقاله در قالب پوستر، سخنرانی و غیره ارائه می‌شود.