یک دقیقه تلاش برای سالم‌تر بودن
(last modified 1396-09-07T12:29:12+00:00 )
قوس 07, 1396 16:59 Asia/Kabul
  • یک دقیقه تلاش برای سالم‌تر بودن

نیازی نیست هر لحظه به سلامت خود بیاندیشید گاهی یک دقیقه می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی برای سلامتی شما باشد.

به گزارش بهداشت نیوزو به نقل از تایم، پرفسور sherry Pagoto در گروه تحقیقاتی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست عقیده دارد، قدم‌های کوچک مانند درست کردن یک میان وعده سالم و یا یک حرکت شنا اضافه تر می‌تواند شما را خوشحال‌تر و سالم ترکند.

به گوش‌های خود نیز ضد آفتاب بزنید! به خصوص آقایان که در معرض نور آفتاب بیشتری در ناحیه گردن و گوش‌های خود هستند به دلیل موهای کوتاه ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار بگیرند. 

تخم گشنیز را در رژیم غذایی خود مصرف کنید. تخم گشنیز دارای خواصی است که باعث بهبود وضعیت سیستم گوارش شما می‌شود و خواص ضدنفخ آن حتی به ظاهر صاف تر شکم شما کمک می‌کند. یک چهارم قاشق چایخوری از آن در نوشیدنی‌های ترکیبی شما از میوه و سبزیجات می‌تواند راه حلی برای افزودن آن به رژیم غذایی شما باشد.

گاهی افکار خود را بازبینی کنید تا یک قدم بسیار کوچک برای هدف بزرگ‌تان بیابید. برای مثال اگر یکی از اهداف شما دویدن ماراتن است، با دانلود اپلیکیشن‌های مربوط و شروع به پیاده‌روی روزانه و همراه ساختن دوستان خود در این سفر می‌توانید روزی به این هدف برسید. گاهی شروع کردن کارها برای رسیدن به اهداف بسیار سخت است و این نگرش به قدم‌های کوچک می‌تواند آن‌ها را به عادات شما تبدیل کند و شما را به آن اهداف نزدیک کند.

هر شب قبل از مسواک نخ دندان استفاده کنید! حتما بعد از یک روز طولانی آخرین کاری که تمایل به آن دارید استفاده از نخ دندان برای تک تک دندان‌هایتان است. زدودن باکتر‌ی‌ها از دهان یکی از الزامات روزانه است و تحقیقات نشان داده است که افرادی که روزی دو بار نخ دندان استفاده می‌کنند، کمتر به دندانپزشک احتیاج پیدا می‌کنند. در تحقیقی که در سال 2011 روی گروهی از افراد سالخورده انجام شد، افرادی که تا به حال از نخ دندان استفاده نکرده‌اند، به احتمال 30 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ هستند.

یک ثانیه مکث کنید. قبل از سفارش دادن غذای خود در رستوران یا کافه در حالی که گرسنه هستید و فضای رستوران و بوی غذاهای وسوسه کننده شما را آماده خوردن همه موارد لیست غذا کرده است، یک ثانیه مکث کنید. سعی کنید گزینه‌های سالم‌تر را انتخاب کنید. می‌توانید درخواست دهید سس سالادتان به صورت جداگانه سرو شود یا به عنوان مثال به جای خریدن یک بسته چیپس یا شکلات یک بسته آجیل را انتخاب کنید. همراه داشتن یک بسته کوچک بادام در کیف دستی‌تان نیز می‌تواند قدم کوچکی باشد تا شما از وسوسه خوردن چیپس دور بمانید.اضافه کردن یک دقیقه بیشتر ورزش‌هایی که بر ناحیه شکم و کمر شما تمرکز دارد می‌تواند شما را از ابتلا به آسیب‌های ورزشی احتمالی یک قدم دورتر کند. چرا که تقویت عضلات این ناحیه می‌تواند باعث استحکام و تعادل بیشتر بدن شما باشد. می‌توانید با بیست ثانیه تمرکز روی حرکات این ناحیه شروع کنید و آن را به یک دقیقه برسانید.

استرس را بکشید با حرکات کششی که تمام بدن شما را درگیر کند تنش و گرفتگی عضلات خود را بکاهید. یک دقیقه انجام دادن حرکات کششی با تمرکز روی شانه‌ها و کمر می‌تواند استرس شما را کاهش دهد.

به رنگ دستشویی خود دقت کنید! چرا که رنگ آن می‌تواند در مورد سلامتی جسمی‌تان علائمی را نشان دهد. ادرار شما در حالت ایده‌آل بایستی رنگ روشن داشته باشد. در غیر این‌صورت بایستی آب بیشتری بنوشید. صورتی یا قرمز بودن آن می‌تواند علامتی از عفونت و یا مشکلات جسمی دیگر باشد که نیاز به مراجعه به پزشک دارد. در صورتی که در عمل دفع نیز با دشواری مواجه هستید، بیشتر آب بنوشید و حداقل روزی 25 گرم فیبر در رژیم غذایی خود استفاده کنید. می‌توانید فیبر را با خوردن میوه، سبزیجات و غلات کامل تامین کنید. رنگ بسیار تیره مدفوع شما نیز می‌تواند دلیل دیگری برای مراجعه به پزشک باشد.

صاف بنشینید! موقع نشستن سعی کنید صندلی را طوری تنظیم کنید تا بتوانید وضعیت شانه‌هایتان را به عقب و وضعیت ستون فقرات خود را مانند حالت ایستاده حفظ کنید. نشستن صحیح باعث احساس شادی بیشتر و خستگی کمتر می‌شود. در مجله رفتار درمانی و روانپزشکی تجربی تحقیقاتی منشر شده‌اند که ارتباط بین وضعیت قرار گرفتن بدن به شکل صحیح و کاهش افسردگی و هم‌چنین افزایش فعالیت ذهنی را تایید می‌کنند.

درست نفس بکشید! به هنگام مواجه شدن با موقعیت‌های مختلف با کنترل نفس‌های خود و داشتن نفس‌های عمیق و آرام می‌توانید ضربان قلب خود و فشار خون خود را کاهش دهید. نفس‌های عمیق می‌توانند فرمانی برای استراحت عضلات بدن‌تان نیز باشند. سعی کنید هوا را از طریق بینی به داخل کشیده و از دهان خارج کنید. در این حین به انقباضات شکمی خود توجه کنید. دکتر Dr. Sheenie Ambardar روانپزشکی در بورلی هیلز عنوان می‌کند پنج نفس عمیق می‌تواند نجات دهنده شما در کنترل خشم و عصبانیت باشد.

حوله‌ جدید بخرید!!! شستن دستمال و حوله‌های آشپزخانه ممکن است یکی از آخرین کارهای موردعلاقه شما در آشپزخانه باشد. با وجود شستن آن‌ها در 90 درصد حوله‌های آشپزخانه باکتری یافت می‌شود. بهتر است آن‌ها را مرتب تعویض کنید.