قوس 12, 1396 13:29 Asia/Kabul
  • جایزه مصطفی (ص) موجب هم افزایی علمای جهان اسلام می شود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، همکاری و هم افزایی را از مهم ترین نتایج درخشان برگزاری دومین جایزه مصطفی (ص) در تهران دانست.

جایزه مصطفی (ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال 2012 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران رسید. این جایزه به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطاء می‌شود.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر صالحی» روز یکشنبه در حاشیه برگزاری آئین دومین جایزه مصطفی (ص) در تهران درباره اهمیت همکاری علمی کشورهای اسلامی به خبرنگاران گفت: اگر علمای جهان اسلام با یکدیگر همدل و همزبان باشند نتایج درخشانی در پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام حاصل خواهد شد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، تصریح کرد: جایزه مصطفی (ص) می تواند راه را برای شناسایی علمای جهان اسلام و آشنایی آنان با یکدیگر برای همکاری بیشتر فراهم کند.

صالحی همچنین لازمه تبدیل ایران اسلامی به قطب علم و دانش و فناوری در جهان اسلام را سرمایه گذاری وسیع در ایجاد پژوهشگاه های بزرگ و ملی دانست. 

هفته جایزه مصطفی (ص) از 11 تا 14 قوس در تهران، با حضور 90 نفر از دانشمندان برجسته از 30 کشور اسلامی در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، اقتصاد و بانکداری اسلامی در حال برگزاری ‌است.

 

کلیدواژه