ثور 31, 1397 15:22 Asia/Kabul
  •  رونمایی از داروی درمان بیماری «ام اس» در تهران

خط تولید داروی درمان بیماری «ام اس» روز دوشنبه با حضور مسئولان سازمان غذا و دارو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در تهران رونمایی شد.

«یعقوب حقیقت نیا» مدیرعامل شرکت داروسازی توفیق ایران روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا وسیما گفت: نشان تجاری داروی درمان بیماری «ام اس»، پیش از این در انحصار یک شرکت صهیونیستی بود که در اقدامی غیرانسانی، اجازه استفاده آن، برای بیماران در ایران داده نمی شد و فروش آن به بیماران ایرانی منع شده بود.

حقیقت نیا افزود: متخصصان داروسازی ایران موفق شدند پس از سال ها کار پژوهشی و تحقیقاتی همه مراحل را از تحقیق تا تولید ماده موثر اولیه به ثمر برسانند و هم اکنون محصول نهایی داروی درمان بیماری «ام اس» به صورت انبوه تولید می شود.

مدیرعامل داروسازی توفیق ایران تصریح کرد: متخصصان داروسازی ایران با تولید داروی درمان بیماری «ام اس»، انحصار رژیم صهیونیستی را در بازراهای جهانی شکستند و در نخستین گام، این دارو به ترکیه صادر می شود.

بیماری «ام اس»Multiple sclerosis  یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت‌تاثیر قرارمی‌دهد و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس می‌شود. دربیماری «ام اس» سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به مغز و نخاع می‌‌کند و باعث فلج شدن و از کارافتادگی آنها می‌شود.