ثور 31, 1397 17:18 Asia/Kabul
  • ایران جزء پنج کشور برتر جهان در تولید عسل

معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران، گفت: ایران در زمینه تولید عسل و تعداد کلونی (جمعیت) زنبور عسل جزء پنج کشور برتر جهان است.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری صداو سیما؛ «مرتضی رضایی» معاون امور تولید دام وزیر جهاد کشاورزی ایران در همایش روز جهانی زنبورعسل در تهران با بیان اینکه ایران در زمینه پرورش و تولید محصولات زنبورعسل جزء رتبه های برتر در جهان به شمار می رود اظهار کرد: رتبه پنجم ایران در جهان در زمینه تولید عسل یک افتخار بزرگ محسوب می شود.

رضایی، افزود: در ایران صرف نظر از تولید عسل، تولید فرآورده‌های آن شامل «گرده»، «موم»، «ژله رویال» و ساخت مکمل‌های غذایی نیز مورد اهمیت است و کاربردهای فراوان دارد.

«کریستینا رادی»  سفیر اسلوونی در تهران نیز همزمان با روز جهانی زنبور عسل، آمادگی کشورش را برای واردات عسل از ایران اعلام کرد.

نخستین جشن روز جهانی زنبور عسل در جهان روز یکشنبه با هدف آگاهی رسانی اهمیت زنبورعسل و صنعت زنبورداری، هم زمان با سایر کشورها در تهران برگزار شد.

اسلوونی 29 قوس 1396 پس از سه سال پیگیری در سازمان ملل متحد توانست پیشنهاد نامگذاری روز جهانی زنبور عسل را تحقق بخشد؛ این پیشنهاد در کمیته اقتصادی سازمان ملل متحد با حضور نمایندگان 115 کشور از جمله ایران ثبت شد.

 

کلیدواژه