میزان 23, 1397 15:48 Asia/Kabul
  • دستاوردهای پزشکی ایران؛ قابل رقابت با کشور‌های پیشرفته

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: به اذعان شرکت‌کنندگان خارجی در چهارمین همایش طب نظامی آسیا- پاسفیک، دستاورد‌های پزشکی ایران قابل رقابت با سایر کشور‌های پیشرفته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ امیر دریادار «امیر رستگاری» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های طب نظامی در تهران اظهار کرد: ایران با اتکا به دانشمندان خود توانست در حوزه طب نظامی با سایر کشور‌ها رقابت کند و همه سامانه‌های پزشکی دریایی مورد نیاز را خود تولید کند.

دریادار رستگاری تصریح کرد: با وجود تحریم های دشمنان، ایران توانست شناور‌های جستجو و نجات، شناور‌های آمبولانس دریایی، اتاق‌های فشار نجات غواص، تجهیزات مورد نیاز نجات مجروحان غواصی و همچنین تجهیزات مورد نیاز در حوزه تولید ایمپلنت و پروتز‌های چشم‌پزشکی را در داخل تولید کند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه چندین کشور برای تهیه و تولید تجهیزات طب دریایی درصدد همکاری با ایران هستند گفت: مذاکره با این کشورها برای گسترش همکاری با ایران به زودی آغاز می شود.

چهارمین کنگره آسیاپاسفیک طب نظامی از روز جمعه 20 میزان در تهران آغاز شد و امروز (دوشنبه) پایان یافت.

همایش بین المللی طب نظامی آسیا پاسیفیک هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که امسال ریاست دوره‌ای این همایش به ایران واگذار شد.

 

کلیدواژه