جدی 18, 1397 19:20 Asia/Kabul
  • سه زن ایرانی در فهرست 50 دانشمند زن آسیا

نام سه زن ایرانی در بین 50 دانشمند ثبت شده در کتاب «شرح حال دانشمندان زن آسیا» که توسط انجمن آکادمی های علوم و مجامع علمی آسیا انتشار یافته، قرار دارد.

به گزارش روز سه شنبه  ایرنا، «طاهره کاغذ چی» و «زهرا امام جمعه»، دو دانشمند ایرانی هستند که از طرف فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، نام آنها برای معرفی به عنوان برجسته ترین زنان آسیا در علوم و مهندسی به مجامع علمی آسیا اعلام شده است. 

طاهره کاغذچی، عضو گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم و استاد مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و زهرا امام جمعه، استاد علوم و مهندسی صنایع غذایی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است.

علاوه بر این دو دانشمند ایرانی، یک دانشمند زن ایرانی تبار دیگر هم به نام «مهشید فیروزی» از طریق آکادمی علوم استرالیا به عنوان یکی از دو دانشمند زن برجسته استرالیا معرفی شده است. 

مهشید فیروزی لیسانس و فوق لیسانس مهندسی شیمی خود را از دانشگاه علم و صنعت ایران دریافت کرده و فارغ التحصیل دکتری مهندسی شیمی از دانشگاه کوینزلند استرالیا است.

کتاب «شرح حال دانشمندان زن آسیا» با هدف ارائه الگوهای موفق برای دختران و زنان و تشویق آنان برای پیشرفت و ادامه تحصیل در رشته های علمی منتشر شده است.

کلیدواژه