دلو 08, 1397 08:42 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای راه اندازی بانک خون بندناف درکشورهای همسایه

مدیر عامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان ایران گفت: این شرکت آمادگی کامل برای راه‌‌اندازی بانک خون بند‌ناف و انتقال تکنولوژی این حوزه را به کشورهای همسایه و همه نقاط دنیا دارد.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا،«مرتضی ضرابی» مدیر عامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان در بازدید پروفسور «جیمز میلر» مدیر عامل گروه توسعه بین‌المللی آکسفورد از امکانات و آزمایشگاه‌ها شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان افزود: این شرکت از هرگونه پیشنهاد همکاری علمی - تحقیقاتی در حوزه خون بند ناف استقبال می کند. 
گروه توسعه بین المللی آکسفورد (OIDG)، در ایالت "می سی سی پی" آمریکا راه اندازی شده و دفتر دپیلماسی سلامت خود را به ژنو سوئیس منتقل کرده است.
این مجموعه در زمینه های توسعه پایدار و دیپلماسی سلامت فعالیت می کند.
همچنین در نشست مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته‌های موسسه رویان ایران و مدیر عامل گروه توسعه بین المللی آکسفورد، دو طرف توافق کردند زمینه‌های مختلف همکاری علمی- تحقیقاتی و تبادل دانش و دستاوردها را بررسی و راه‌کارهای ارتباطات دوجانبه را محقق کنند. 
در ایران سه بانک عمومی خون بندناف در پژوهشگاه رویان، سازمان انتقال خون و مرکز پیوند مغز استخوان و یک بانک خصوصی بندناف در شرکت بن یاخته‌های رویان فعال هستند.

کلیدواژه