سنبله 04, 1398 11:25 Asia/Kabul
  • رتبه نخست نخبگان ایرانی در مسابقات بین المللی انجمن هوانوردی و فضانوردی

تیم دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ایران مقام اول مسابقات بین‌المللی انجمن هوانوردی و فضانوردی آمریکا را از آن خود کرد.

به گزارش رادیو دری؛ تیم دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ایران که در شاخه طراحی موتورهای توربین گاز هوایی در مسابقات بین‌المللی انجمن هوانوردی و فضانوردی آمریکا شرکت کرد، با وجود نبود امکان حضور در آمریکا به دلیل تحریم ایران توسط واشنگتن، طرح خود را به صورت ویدئو کنفرانس ارائه داد و از طرف هیأت داوران به عنوان تیم برتر انتخاب شد.

تیم دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ایران همچنین به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران، اجازه استفاده از نرم افزارهای تحلیل و طراحی موتور را نداشت اما با وجود این مشکلات توانست بر سکوی نخست جهان در مسابقات بین المللی انجمن هوانوردی و فضانوردی قرار گیرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هفتم اوت در دیدار جمعی از جوانان نخبه و صاحب مدال در المپیادهای علمیِ جهانی و همچنین اعضای تیم ملی والیبال جوانان کشور که بر بام قهرمانی جهان ایستادند، گفتند: پیشرفت علمی سودمند برای ایران، با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی امکان‌پذیر است و باید جوانان نخبه، هدف اصلی خود را رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و جلو بردن این مرزها، قرار دهند.

ایران در سال 2018 رتبه نخست تولیدات علمی را در بین کشورهای غرب آسیا و رتبه شانزدهم را در بین کشورهای جهان از آن خود کرد.

کلیدواژه