کسب 11 مدال توسط افغانستان در رقابت‌های آزاد روسیه
(last modified 1399-08-06T14:22:56+00:00 )
عقرب 06, 1399 18:52 Asia/Kabul
  • کسب 11 مدال توسط افغانستان در رقابت‌های آزاد روسیه
    کسب 11 مدال توسط افغانستان در رقابت‌های آزاد روسیه

ورزشکاران افغان در رقابت‌های آزاد سنت پترزبورگ ۲۰۲۰ روسیه 11 مدال به دست آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این رقابت‌ها، افغانستان در سه سبک جوجیستو در برابر حریفانی از تاجیکستان، قزاقستان، اوکراین و روسیه به رقابت پرداختند که در فرجام دو مدال طلا، دو مدال نقره، و هفت برنز را به نام افغانستان رقم زدند.

در این رقابت‌ها ۲۸۰ ورزشکار از کشورهای آسیایی و اروپایی شرکت داشتند.

در این رقابت‌ها ۲۸۰ ورزشکار از افغانستان در برابر ورزشکاران تاجیکستان، قزاقستان، اوکراین و روسیه به رقابت پرداختند و در فرجام دو مدال طلا دو نقره و هفت برنز را بدست آورند.

در همین حال معاون فدراسیون جوجیتسوی روسیه برای رهبری خلاقانه حارث ابوی دبیرکل فدراسیون جوجیتسوی افغانستان یک مدال طلا را به وی اعطا نمود.

حارث ابوی دبیرکل فدراسیون جوجیتسو گفت: «اولین دستاورد بزرگ ورزشی پس از مشکلات قرنطینه و کرونا را به همه ملت رنجدیده افغانستان تبریک می‌گویم.»

سید جواد حسینی مربی تیم جوجیتسو گفت: «به دست آوردن یازده مدال را ازسوی ورزشکاران جوجیتسوی کشور تبریک می‌گویم و واقعاً این تبریک ارزش دارد.»

ورزشکاران در سه سبک جوجیتسو در این رقابت‌ها در برابر هم پیکار نمودند.

ورزشکاران افغانستان به آرامی کشور امیدوارند و می‌گویند اگر اوضاع کشور بهتر گردد آنان با روحیه بهتر در رقابت‌های بین‌المللی شرکت خواهند کرد. 

حسین بخش صفری، ورزشکار جوجیتسو، گفت: «من دو مدال نقره و برنز را در این رقابت‌ها کسب کردم و اگر اوضاع کشور بهتر باشد ما می‌توانیم با روحیه آرام‌تر و عزم راسخ تر بیشتر مبارزه بکنیم و همیشه دستاوردهای عالی را داشته باشیم.»

این رقابت ها برای مدت سه روز در شهر سنت پترزبورگ روسیه برگزار شد.

کلیدواژه