قوس 05, 1399 09:46 Asia/Kabul
  • یک ایرانی سرمربی زیر 21 ساله‌های سوئد شد
    یک ایرانی سرمربی زیر 21 ساله‌های سوئد شد

سرمربی جوان ایرانی، هدایت تیم فوتبال زیر 21 ساله‌های سوئد را برعهده گرفت.

به گزارش رادیودری به نقل از «ورزش سه»، «پویا اسبقی» Poya Asbaghi مربی ایرانی که پیش از این با هدایت تیم فوتبال «دالکورد» Dalkurd سوئد نام خودش را به‌عنوان جوان‌ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال سوئد مطرح کرد، از سوی فدراسیون این کشور به عنوان سرمربی تیم فوتبال زیر 21 ساله‌های سوئد معرفی شد.

انتخاب این سرمربی جوان ایرانی برای هدایت تیم فوتبال زیر 21 ساله‌های سوئد در حالی است که این تیم با قبول شکست از ایتالیا، نتوانست جواز حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا در رده زیر21 سال‌ را کسب کند و حالا با حضور «پویا اسبقی» می‌رود تا روزهای جدیدی را تجربه کند. 

اسبقی در 23 سالگی بازی فوتبال را کنار گذاشت و به مربی‌گری روی آورد؛ او ابتدا در سطوح جوانان و نوجوانان به فعالیت پرداخت.

سرمربی جوان ایرانی در سال 2016 پس از مدتی دستیاری در تیم دالکورد درحالی‌که فقط 31 سال سن داشت با قبول هدایت این تیم، به عنوان جوان‌ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال سوئد معرفی شد.

«پویا اسبقی» چند ماهی را نیز به‌عنوان سرمربی باشگاه فوتبال «گفله» Gefle فعالیت کرد و سپس در ژانویه 2018 سرمربی «گوته بورگ» Göteborg شد تا نخستین تجربه وی در سطح اول فوتبال سوئد رقم بخورد و حالا هم به عنوان سرمربی، هدایت تیم فوتبال زیر 21 ساله‌های سوئد را بر عهده گرفته است.

کلیدواژه